Direct diskuse na Radikále

Home     Magazín     Galerie     Speciál




Radikála26.4.2004.09:04Skrze tři jmenované pány (resp. diskusi nad nimi), kteří představují zvláštní polohu kvality v českém výtvarném umění, lze jistě dospět k hlubšímu pochopení. Prosím rozveďte svou povedenou gratulaci.

Ramzes23.4.2004.14:08pokud bude autor další výstavy piškot, už jsem nedočkavý....

piškot22.4.2004.22:01salám je debil.

Lukas to Ramzes22.4.2004.16:44Ja to beru, nekdy se mluvi zbytecne navic. Po skole se na veci zacnes mozna taky divat jinak (jestli teda na skole ses) a to, cos delal na skole, se muze stat vlivem situace passe. Vzdycky je dobry, kdyz ma clovek tema, ikdyz se v nem nekdy uplne zbytecne matla, po case ho zas zprehledni. Myslim ale, ze jsem byl jeste jaks taks strucnej. S pozdravem Lukas

salám22.4.2004.16:06Gratuluji k novým obrázkum pana ehm:Vavrečko-Brožko-Švece.

Ramzes-Lukašovi22.4.2004.15:54 No, pěkný blasfémie kolem té své práce vytváříš. Bohužel/naštěstí/ mě nedojímá tvoje momentální bezprizornost a letargie a tím zpusobené patlání se ve své minulosti/umělecké.../. Je mi tě líto.

Radikála22.4.2004.12:55Aktualita : nová výstava v Galerii, obrazy, za kterými si Radikála stojí.

petra22.4.2004.07:43Moc zdravim, Lukasovy mapy (skicy) jsou uzasny, moc se mi to libi. Znate hru Carcassonne? Něčím mi jí pripomnely. Vrele doporucuji. Jinak reportaze z vernisazi jsou taky dost bezva, obdivuju, jak se to stiha:) Krasny den!p.

Matej Smet20.4.2004.16:46Cau, ja mam zase k shlednuti neco optimistickyho: nedavno jsem narazil na jednu lahudku, kterou rozhodne doporucuju k videni. Jde o rozvedcika s krycim jmenem Otto von Stierlitz, sovetskyho Jamese Bonda. V Sovetskym svazu kdysi vzniknul serial Sedmnact zastaveni jara, okolo kteryho se rozvinul Stierlitzuv kult (ktery trva az dodnes :-)) a hlavne spousta zvlastnich ruskych vtipu. Vsechno o plukovniku Isajevovi alias standardfuhrerovi Stierlitzovi je na http://trolejbus.com/stier/

Lukas20.4.2004.12:57Doporučuju shlédnout něco z dokumentů festivalu "Jeden svet." Neni to sice optimismus, ale člověka to aspoň vytrhne z jeho zaběhlých kruhů.

Radikála19.4.2004.19:02Jen upozorňuji, že v mém případě se nedá mluvit o nějaké ztrátě chuti, jen prostě nestíhám mimo obvyklý provoz ještě třeba fotit všechny vernisáže - jéje, to by člověk opravdu musel dělat pouze to a za co by si koupil chléb vezdejší... Nestěžuju si ani na nedostatek reakcí, pravda, v komentářích k magazínu to poněkud vázne, ale statistiky návštěvnosti vykazují trvale stoupající kurs a zpětná vazba to potvrzuje. Lidé nemají chuť polemizovat o výtvarném umění na internetu takovým způsobem, že by si pokaždé nad monitorem vystavěli odpověď na nějaký článek nebo textovou narážku nebo sestavili názor na nějaké umění... Prostě to není zvykem. Zatím se to spíš podceňuje. (Člověk se snadno zklame, když se seriózně snaží a pak se objeví nějaký plkal a zapíše nesmysl...) Ale lepší se to a já tu nadějnou klíčící rostlinku Radikály budu zalévat a hnojit dál. Jen optimisticky!

Lukas19.4.2004.14:35Magazín:stručný ale jasný. Je prostě dobře, že tady někdo tyhle drobné i větší akce zaznamená. Radikálo, už delší dobu pozoruju, že o tvoje úsilí není větší zájem. Tak se ani nedivím, že pak chybí chuť neustále obnovovat a komentovat, co se děje. Osobně už se těchhle akcí skoro neúčastním, ale rád si prohlídnu fotky a popřípadě okomentuju. Reakce na poslední věci v galerii Radikály směřujte přátelé na mě. Menší komentář: Nejsou to malby, jsou to skicy (největší z nich má formát A4, jinak jsou to náčrty z malého čtvercového sešitu. Z malířského hlediska jsou tyhle věci jistě (pod)průměrné, ale to mě vůbec netrápí. Ve své diplomce jsem se zaměřil na podoby současné mobility, umění "na cestě", mapy a jejich využití v akci, land artu, texty, které přímo narážely na uspořádání, předkreslení dané lokality v mapě (situacionisté, sociologické studie o městském prostoru, o současném pohybu, popření prostoru a pojmu "zde" díky novým technologiím). Ale už je to rok a pohybuju se už jinak. Moje teoretická práce se mi zdá sice stále aktuální, ale pokud bych ji chtěl teď nějak víc presentovat, celou bych ji musel upravit a povyházet spoustu materiálu (většinou komentáře k výtvarným pracem a zbytečné popisy autorů. Je jich totiž spousta a nedá se o tom kterém přístupu podrobně rozepisovat. Příklad: Holandské žánrové krajinářství 17. stol představuje v pojetí "pohybuschopnosti" obraz naprosté usazenosti, impresionismus nevydrží na jednom místě (jezdí sem a tam - železnice), turistická momentka x statické obrazy jednoho místa apod. V tomto kontextu tedy představuji těch několik skic, které nejsou součástí nějakého cyklu, ale které načmárám a pak klidně zas zapomenu. Mapy jsou nádherné obrazy samy o sobě, je v nich zafixovaný "reálný stav věcí" (jdete-li např. po červené trase a je v mapě zakreslen lom, potok, železnice a kopec o 450 metrech s rozhlednou, pak tyto místa a objekty můžete skutečně shlédnout, vydáte-li se značenou trasou). Mapa jako papírová plocha v sobě nese cennou informaci. Můžete ji ale zrušit, předělat, vystavět novou. Tyto prostorové záležitosti vznikají v představě, jsou obrazy. Proto ty skicy. S pozdravem Lukas

Radikála19.4.2004.09:17Dovoluji si Vás upozornit na novinky v Magazínu. Prosím komentujte je tam. Díky.

Radikála19.4.2004.09:16V jakém smyslu strašné? Je to autentický projev hledače. Hledače, který tápe, klopýtá a je smutný a často trudomyslný, ale který přesto hledá. To je podstata vznešenosti. Pojmenováním nedokonalostí a slabin Map můžeme dospět k jádru jejich kvality. Prosím tedy formuluj je. L.H. se účastní také ankety o Mr.Fine Arts 2004 a v sekci Speciál má umístěný Zvláštní komiks. Na svých bludných cestách poznal i Gdaňsk... Já oceňuji jeho poetiku. Přečetl sis text k Mapám ramzesi?

ramzes18.4.2004.16:58no ty mapy,to je neco strašnýho...

Anna16.4.2004.17:28Myslim ze David je duchem renesancni malir-tak proc ne?

b16.4.2004.17:10staci najet kurzorem a...

a16.4.2004.16:52Radikalo,jak ma clovek poznat,ci jsou ty posledni obrazy v galerii?

Lucky;)14.4.2004.15:02Marně se snažím najít obecné informace u původu, smyslu a historii takových umění, jakými tetování, body art a piercing bez pochyb jsou. Pokud někdo znáte nějakou stránku pošlete mi prosím mail (lukasvapenik@atlas.cz) protože na tuto stránku jsem narazil náhodou a prvděpodobně se na ni již nevrátím. Děkuji a tvůrcum webu přeji mnoho úspěchů.

Radikála13.4.2004.09:05Milý Jaroslave, od srdce - zdá se mi to poněkud krkolomné, copak autorem není J.D. sám? Zlobí Vás, že se spáchal „podvod“ na divácích? Rozčiluje Vás snad, že tak udělal podle Vás „špatné umění“ navzdory tomu jak je slavný a úspěšný? Snažíte se jak závodník dokázat, že soupeř švindluje... Konkrétně a komplexně : proč ne to, co bylo ve Futuře (a v Brně)? Myslím, že by to pro Vás nebyl špatný zážitek, kdybyste někoho nechal namalovat své munchovské krajinky, navrhuju abyste se domluvil s Jiřím Davidem.

J. Valečka8.4.2004.23:05Myslim si , že autor, pokud svá díla prezentuje jako obrazy, měl by je skutečně namalovat sám a nebo výslovně uvést, že byly vytvořeny ve spolupráci s někým jiným. Vy jste tak, pokud vím, učinil až dodatečně.Takto to mohou někteří vnímat negativně. Prototo si myslím, že by jste skutečně toto slovo neměl používat a nebo alespoň ne tak často. Mimochodem A. Slavíček je opravdu výborný a to hlavně proto, že svá díla maloval sám , přímo, bez prostředníka, proto jsou jeho obrazy tak živé. S pozdravem J. Valečka.

Jiri David7.4.2004.16:37Snad jen na doplneni: Kdyz myslim duchovni, nemam na mysli onu snadnou paralelu k nedotknutelnosti umeni, nemyslim jeho proklamovanou pokoru, uprimnost ,statecnost(to srdicko), ale zakladni pochopeni, ze umeni bude umet zachazet se svou dobou tak, ze ji nejen popisuje, ale vnitrne akceptuje s veskerou povrchnosti, ktera se nabizi.Malba, potazmo obraz je vedomim stvorena sila a skrze emoce sdelena individualni mirou zkusenosti.Nic vic nic mene.A kdyz se zminuji o opravnenosti pouzit k tomuto sdeleni veskere prostredky(krome zabijeni, korupci atd.!)tak to neni o tom, jestli se po vecerech snazim zachytit pribliznou atmosferu svych predstav a podvedomych nalehani, ale pochopeni smyslu vzniku.Ci-li nejde jen o cestu, pane Valecka. Doporucuji Vam shlednout nyni A.Slavicka a kupodivu je jeho senzualni ,atmosfericka malba prave o tom a nikoliv jen o prime dovednosti dotyku stetce na platno jeho rukou!Tim nezatracuji vse ostatni a i to Vam doporucuji, nez zacnete vynaset kategoricke soudy.Myslim, ze jsem namaloval vlastni rukou dost obrazu, abych Vam neznel dute a arogantne. Proto , kdyz nekoho kritizuji, mluvim vzdy konkretne k jeho osobe a jeho praci.Vzdy dodavam, ze se mohu mylit. Budu rad, kdyz mi to reknete do oci a najdete pro sva slova uprimne argumenty. Jiri David

Jiri David7.4.2004.09:13Myslim, ze pan Valecka ma ve vsem pravdu, jenom to nebyli studenti pouze z AVU, ale i z Favu, jeden starsi pismomalir(kolem sedesati let, doporucuji!)Potom tech penez bylo mnohem vic a obrazu takto vystavenzch mnohem mene! V cem ale nemohu souhlasit:Pane Valecka, pokud to jste Vy, jez studoval na AVU malbu u J.Sopka/?!),obraz je predevsim duchovni vykon a veskere prostredky tento vykon oprvnuji! A Vase obrazy mam docela rad, ne vsechny a na Perfect Tense bohuzel, celou tou absenci kuratorskeho a jineho pristupu jste jako mnozi jini dobri umelci zaniknul. S pozdravem Jiri David P.S. Dekuji aspon za pomerne slusny sloh na rozdil od Vaseho Perfekt Tense kolegyy Trabury, ktery v poslednim Atelieru vysila pouze iracionalni zlo, ktere s polemickou kritikou nema zhola nic spolecneho.

Radikála6.4.2004.08:50Touto kolekcí se otevírala galerie Brno, o které jsme mluvili na Radikále již před časem, ohledně malování obrazů pomocí jiných lidí padla otázka v rozhovoru "20 předvánočních minut s J.D." na starší stránce Magazínu Radikála. Pane Valečka, proč si myslíte, že by pan David již nikdy neměl vyslovit slovo obraz či malba? (Btw.celá tato "výtka" by se měla nacházet v Komentářích...)

J.Valečka5.4.2004.23:27Ještě k perfect tense. Vážený pane Davide, ve Futuře jste vystavil "obrazy" namalované studenty AVU za 2-7 tisíc, podle velikosti formátu a to na základě počítačových sjetin z druhé lekce grafických programů.Celé toto nazval pan Dostál abstraktní hyperrealismus a presentoval to jako nejsoučasnější malbu. Myslím si, že po tomto "výkonu" by jste slovo obraz či malba již nikdy neměl vyslovit. S pozdravem J. Valečka.

Radikála30.3.2004.09:25Současné neznamená Radikální. :) Ostatně otevři své srdce na internetové diskusi AM2 a pochop, že FaVU, ač dosti Radikální, je světem svým, ne zas tak světovým. (báseň) Díky.

boddhi29.3.2004.18:20Dopis studentu AMI na FaVU VUT v Brne proti docentu Veselemu je sice napr. na http://www.galeriemagda.cz/favu/ooo/diskuze4.php. Rozhodne vsak do okrajovych zajmu soucasneho umeni nepatri, jelikoz se tyka nejen studentu AM1, ale i "zatuhlosti" cele FaVU jako takove... Je mi naprosto nepochopitelne, ze zverejneni podobne listiny nechava drtivou vetsinu lidi docela chladnymi... Trochu jsem sazel, alespon na Zacpu. Diky Ludku!

fanoušek29.3.2004.17:52FC FAVU D OLE!

Radikála29.3.2004.09:24Dopis od studentů AM1 na FaVU VUT v Brně je možné najít např. na http://www.galeriemagda.cz/favu/ooo/diskuze4.php Domnívám se, že tato záležitost, která jistě není bez zajímavosti, přece jenom zasahuje do pole našeho zájmu spíše okrajově. Děkuji za pochopení.

luděk28.3.2004.15:46Radikalo proč jste stáhli dopis od studentů AM3?

projímadlo27.3.2004.18:00Chceš? Dám ti,to pomáhá.

zacpa27.3.2004.09:11A jdu se zacpat, ale pozor, zácpa, která se projevila na těchto stránkách 27.2. to nejsem já. (zřejmě to bude někdo, kdo má stejné problémy) Dejte si na něj pozor. Tak, sbohoem a šáteček ...

zacpa27.3.2004.08:49Opravdu nepatřím do vznešených skupin šelem kočkovitých a psovitých. V přírodě se však cítím lépe než v lidské společnosti. Z ostatních vyjmenovaných mám od každého trochu. Přes velkou touhu někam patřit, mám pocit nezařaditelnosti. Mé ješitné EGO se pod rouškou zacpy snaží prosadit, coby spisovatel, kritik, (rád bych uměl malovat), ale děti ve školce to umějí líp. MOUDRO? To bych mohl rozdávat. O nic však není zájem, každý má dost svého. Zároveň nesnáším lidi, kteří si stěžují na osud, ale ani ty, co chtějí kázat dobro, a přitom se schovávají za obecná jména. Nastavují mi zrcadlo, a proto mě přitahují. A přesto je mám rád.

Ja for zacpa24.3.2004.13:49Di se zacpat zacpo. Mezi vyjmenovane zrejme nepatris.

Radikála23.3.2004.12:16Neboj neboj Lukáši pracuju dnem i nocí. Brzy nový rozhovor. Hádejte s kým - 1) má dvě děti, 2) dostal Chalupeckýho, 3) cvičí tajči. Hraje se o lízátko, který Vám rozšíří obzory. (fór) Nová výstava je ve fázi procesu, ze tří autorů jedna (asi) váhá, druhý zapomněl? a třetí chce své skvělé obrazy ještě dotáhnout. Nepál sleduju. Co říkáte na 3. epizodu R&L ? Raději si ale zajděte někam, kde mají lepší než telefonní připojení...

Lukas23.3.2004.09:57Radikalo, apropo, dej do galerie nějaký nový obrazy, Miloš už se mi tak aktuální nezdá. Sledujete naše Indy v Nepálu?

zacpa22.3.2004.23:33Uvolněte prostor! Psi, kočky, hyeny a jiná chamraď, táhněte do přírody. Zde jsme na půdě ješitných intelektuálů, umělců, mudrců a rádoby spisovatelů. Majdaleno, tady nikomu nepomůžěš. Já, zapiš se do školky na hodiny malby. Až si budeš jista svými pokroky, přijď se pochlubit svými výsledky. Uznání si nezískáš dupáním. Radikála Ti již sice přislíbila účast v Polsku. Ale zřejmě budeš zklamaná, nejkrásnější zuby má krokodýl.

Ja22.3.2004.20:56To ja taky doufam. Lukase taky znam, hlasovala jsem pro tebe. Rozhodovala jsem se mezi psem a tebou, ale mas hezci zuby.

xy22.3.2004.18:59oprava:yx

xy22.3.2004.18:58xy

Majdalena22.3.2004.16:26Milý Lukáši, neznáme, ale doufám, že přijde čas a potřesem si rukou a obejmeme se. Ale Tebe znám, máš své vebové stránky, já zatím ne. Pakliže je mít budu dám vědět všem, kteří se semnou budou chtít seznámit.

Lukas22.3.2004.11:45A Vy dve se osobne znate?

Majdalena21.3.2004.09:28Mám s Tebe radost. Vidím, že jsi vnímavá a rychle se učíš. Ovšem není možné zabránit, aby dobrou myšlenku, ba dokonce i slovo nebo čin někdo nezneužil. Avšak i se zápalkami se jednou každé dítě musí seznámit, pod dohledem rodičů, či jiných blízkých, kteří to s nimi myslí dobře. Avšak již nejsi dítě a ohlídáš se sama. A také to děláš. Přeji Ti hodně štěstí a samé světlé dny. Ahoj.

Ja20.3.2004.19:40Chapu, ze vse myslis dobre, ale pamatuj ZAPALKY DĚTEM DO RUKOU NEPATŘÍ, vzpomen kolik toho napachala dobra myslenka (nabozenstvi atd...). Zodpovednost. Diky a mej se. PS:Den je tak posmurny jak posmurny ho videt chces, ale psst.hoho

Majdalena20.3.2004.12:47V zápalu obsahu, dopouštím se často formálních chyb /pravopisných/. Proto se omlouvám.

Majdalena20.3.2004.12:39Ja, děkuji Ti za odpověď. Máš pravdu v tom, že si každý na své poznání musí přijít sám. Když to víš tak se snaž a nedělej ze sebe chudinku. Za vše čeho dosáhneš, nebo nedosáhneš jsi odpovědná jen Ty sama. Ovšem až ke svému poznání dojdeš, k čemu Ti bude když se s někým o něj nerozdělíš. K čemu by byly objěvy vědců, kdyby si je nechali pro sebe? Každý z nás je součástí toho druhého. Zač bych stála, kdyby mé poznání nemělo pomoci, byť jen jedinému člověku na světě. Věřím, že jich bude více. K čemu by byl obraz, kdyby nepotěšil jediné oko člověka a zůstal by někde za armarou. Je lépe dát takový obraz přemalovat Milanovi. Jsou jistě lidé, kteří by si jeho obrazy nekoupili, ani kdyby byli milionáři, protože stát se milionářem, není lehká záležitost. Pokud se jím nenearodí. Ovšem, když si půjde vytrvale svou cestou, možná nezemře hlady. Tak jako v minulosti jeden chlapec stále nevěděl kam se má vrtnout, až jednou na čundru při pohledu do ohně pronesl: "Budu umělcem." Od té doby maloval jen čáry. Jednou svislé, jindy vodorované. V té činnosti byl vytrvalý a věrný svému cíli, tak dlouho, až k bohatství přišel. A proto zůstal svému umění věrný dodnes. Děkuji Ti Ja, za Tvůj projev lásky. Zahřálo mně u srdíčka, když jsem si přečetla, že mně též miluješ. Dnešní pošmourný den, se stal krásnějším.

ja20.3.2004.11:24Chci do Polska. Ale maluju jako dite ze skolky, mozna bych to ale mohla vydavat, za skvely osobity styl genialniho umelce.

Ja20.3.2004.11:19Ja te taky miluju Majdo. Ale myslis, ze je k necemu tyto nadherne myslenky psat, nemel by si kazdy na sve poznani prijit sam. Muzes je tisickrat kricet, ale pokud to nevzchazi z onoho clove, tak to stejne nema zadnej vyznam, a jsou to jen slova. Kazdopadne te tez miluju.

Majdalena20.3.2004.10:45Milé "ja" jestli za něco stojíš, jistě svého cíle dosáhneš, tak jako každý, kdo se nevzdá. Jen musíš před sebou vidět svůj cíl, a vytrvale jít za ním, přes všechny překážky. Každá zdolaná překážka je velký krok k cíli. Jistě je však důležitá i cesta, kterou si vybereš. Jestli mohu poradit, tak cesta bez překážek většinou nikam nevede. Cesta hlavou proti zdi, je nesmysl. Nikoho to bolet nebude než Tebe. Být sám na cestě, není zdravé. Člověk je tvor společenský. Společnost se skládá z různých lidí. Vyber si toho, kdo je k Tvému srdci nejblíž, spolu dokážete divy, spolu udělejte něco pro společnost, která je Vašim srdcím blízká. Ta Vás potom nikdy nenechá padnout, tak jako, Vy vždy pomůžete,(myšlenkou, slovem, činem) tam, kde budete cítit, že je to třeba, že když to neuděláte, tak zapřete samo sebe. Jsou však případy, kdy je třeba zapřít sebe sama ve prospěch ostatních blízkých, což znamená krok do vyšších dimenzí života, aniž by nutně musela předcházet fyzická smrt. Tak jako i Radikála si jde krok za krokem za svým VELKÝM CÍLEM, ač Ti kteří ten cíl neznají, ale RADIDÁLE věří, svými malými pozornostmi, přispívají mílovými kroky k jeho dosažení. Děkuji za pozornost. Miluji Tě milé Ja a věřím Ti, tak jako miluji RADIKÁLU a všechny kdo jsou Vaši i moji blízcí.

Radikála19.3.2004.21:40Vypadá to, že Poláci to nechali na Radikále, aby vybrala 4 Čechy, čili jestli je to od "ja" závazná přihláška, budiž první. Prý je tam hodně komárů. V pondělí večer bude odhalen konec druhé epizody.

ja19.3.2004.16:29Nebo si me nekdo muze vzit jako tlumocnika.

ja19.3.2004.16:27kurz

ja19.3.2004.16:27ja bych rada jela. Nechce mi nekdo dat kuz malby, aby me vybrali...

Radikála16.3.2004.14:40Zájemci (starší 18 let) o malířský workshop na Mazurských jezerech, který se koná 1.-14. července pište na radikala@email.cz Z poplatku 672,- Zlotých (cca 4500,- Kč) je hrazeno stravné a ubytování (nadstandartní pokoje) včetně malířského materiálu. Na cestovné hledá pořadatelská galerie sponzora. Vytvořená díla budou údajně vystavena v hlavních galeriích regionu. Tento plenér je mezinárodní a účastní se jej umělci z Litvy, Ruska, Běloruska, Francie, Estonska, Polska a Čech. Zatím není jasné pouze to, kdo a jak vybere ze všech zájemců účastníky plenéru.

JM16.3.2004.12:40Ve středu 17.3. je v šest hodin vernisáž Jitky Mikulicové v Eskortu ! Brno Centrum - Orlí 5, pohoštění zajištěno, srdečně Vás zveme ! Výstava potrvá do 17.4. Otevřeno Po-Pá 16-18 hod. a www.galerieeskort.cz

Jihočech16.3.2004.09:13S předstihem si Vás dovoluji upozornit na chystající se letní ART FESTIVAL v krásných Jižních Čechách. V Třeboni. Ambice pořadatelů jsou veliké - účast mnoha dobrých malířů, workshopy, výstavy, bakchanálie... Více se jistě včas dozvíte víc. Mějte pěkný den a užijte si nadcházející jaro.

adam15.3.2004.13:25du do toho! mozna bych mohl vzit auto. polsko me zajima!

Radikála12.3.2004.19:58Vyskytla se možnost nabídnout Vám malířský workshop na Mazurských jezerech. V létě ! Uvidíme jak se Polská pořadatelská strana vyjádří k podmínkám. Mezinárodní kontext je dnes nutný. :)

Radikála9.3.2004.08:10Promiňte. Delšího ? Obávám se, že porucha je na Vašem přístroji. Zkuste poslat příspěvek mailem, ten snad funguje.

holub8.3.2004.11:10napisu neco delsiho a strati se to,dejte to do hromady jinak uz neprijdu,WEB MAJSTR?

holub8.3.2004.11:07zase to nejede

Radikála8.3.2004.10:34O víkendu jsem viděl v televizi film, ve kterém jedna scéna velice věrně připomínala performance propíraného artisty, kde padá z haldy tváří do blátivé louže (nejsem si jistý, snad je to Poznaňské "Padání"). Kdybych si jen vzpomněl, co to bylo za biják... Každopádně to bylo překvapivé - někdy se nabízí vnímat Rullera jako muže spojeného s mytologií Nového Aeonu a v té se často a s oblibou opakuje myšlenka prezentace dobotvorných memů a zásadních duchovních tezí pomocí masmedií (připomínám zmínění Pána Prstenů v Karikově Slovanské magii). 11 Oscarů, hm. Neříkám, že Tomáš Ruller je nebo není členem nějaké lóže nebo že denně maguje nebo nemaguje ani že přijal či nepřijal mytologii Nového Aeonu nebo že zde existuje nějaká souvislost mezi jeho performance a filmovou scénou, kromě vizuální totožnosti. Jen tvořivě fantazíruju. :-)

Lukas5.3.2004.09:17(viz komentáře)

R.1.3.2004.21:32Akty byly hned ve vedlejší budově několik týdnů před Ejhle světlo. Nevím moc co si o té poetické spekulaci myslet. Pochopil jsem to vůbec ? Zůstanu u toho, že performance byly Radikální a fotky se ztrácí v jejich lesku. Děkuji každopádně za informaci ohledně dokoukaného videa na Janáčkovi.

ja1.3.2004.18:52akty bohuzel , nebo bohudik?, neznam, ale videla jsem na Ejhle instalaci Okno. Po pul dni premysleni jsem se presvedcila, ze to je dobry. Ale dalo si to na cas.

Radikála1.3.2004.14:18Jen si nejsem jistý, jestli se to dalo snadno dokoukat do konce. Kdo si počká, ten se dočká - beru. Tah to dobrý byl. T.R. je dobrý na tahy. Poslední co bylo od něho vidět (akty v Brně) se ztrácí v lesku těchto performance z 80. let...

ja1.3.2004.01:09k reportazi z Janacka- mam pocit, ze rulerovo video na vystave je, protoze na konci akce pustil neco od janacka. me se to tam ale libilo, myslim, ze me to zaujalo ze vseho nejdyl. mozna proto, ze se to tam moc nehodilo. to byl dobrej tah.

zácpa 27.2.2004.08:59vypadněte umělci zavazíte!

Radikála26.2.2004.18:07Již brzy uvidíte nový díl komiksu Radík a Ladík.

umelec25.2.2004.11:04dete do prdele,uz me fakt serete,umelci!!!!!

umělec25.2.2004.10:05čau umělci jak se máte?

R.24.2.2004.21:16:-)

Lukas24.2.2004.14:09Napiš, jestli máš co. To zní, ty jo. Sleduju diskusi expedice Tygr a nechávám se trošku obměkčovat. Všichni nekam jedou a já po diplomce "Touha po jiných místech" sedím v knihovně a u knih. Napiš, jestli máš co.

Radikála23.2.2004.18:15Napiš jestli máš co ! Erotická Denisa dnes odjíždí do Rumunska, takže...

ddt.:23.2.2004.14:03(fotografie Denisy ze Soukupovy vernisáže: zosobněnost erotiky)

Lukas23.2.2004.14:01No a co fotky z Domu umění a z knihovny? Mel jsem napsat nejakej text, ze jo? Bude.

Radikála13.2.2004.16:08Začínající Radikála nesla podtitul "a place for authentic fine arts". Autenticita, opravdovost - je opravdu tak moc důležitá ? Mám za to, že povrchní lidé, nedělají OBVYKLE Radikální umění, ale smrtelně vážní profesoři malby jej také tvoří ZŘÍDKA. Uvolněnost, humor, kořeněný zapečeností do řemesla, otevřená senzitivní mysl milující pestrý život jako téma ČASTO bývají ingrediencemi Radikály. Ale Radikála je jako To... pšt, vyplaší se snadno !

Radikála13.2.2004.16:01Děkuji za Osmero, které místy vyznívá jako sympatizující, místy jako kritická poznámka. Nevadí, hurá na polemiku. Ale ještě se ujistím : je takto vymezený "dobrý současný umělec" skutečně ve Vašem pojetí nositel Kvality ? Osobně si umím představit dobrého současného umělce jako toho, kdo pracuje s fenoménem hry mělce i hluboce (jakoby si hraje, jakoby si nehraje); toho, kdo pracuje s fenoménem procesu (tvoří podstatu díla za běhu), stejně jako toho, kdo má koncept vymyšlený deset let dopředu; toho, kdo dělá ilustrace speciálních podivuhodných příběhů i toho, kdo se literatury ani nedotkne (sděluje informaci, kterou lze/nelze verbalizovat). Uznávám ale, že obecně jako libé a dobré pociťuji, pokud je umění uvolněné, hravé, fascinující, přinášející originální a silný zážitek, umožňující vstup do autorova světa plnosti atp. Zajímavé a zásadní, ale je, že stačí jeden hrot, aby se šíp zabodl do terče a neplatí, že pokud umělec splňuje víc podmínek, že je kvalitnějším. Je to podivná, záhadná skoro amorfní látka kterou se zabýváme !

INF13.2.2004.15:03Toto jsou moje osobní zpětně nalezená pravidla pro vymezení dobrého současného umělce. Kritéria neberte úplně důsledně, jedná se spíš o určité indicie. Zajímá mě váš názor nebo příp.dodatky. 1) Zdá se jako by si autor jen hrál, ale ve skutečnosti si jen nehraje. 2) Díla autora jsou spojená nějakým jeho silným zájmem. Autor je jím fascinovaný. 3) Podstata díla je vytvořená už před jeho započetím a nevzniká až za běhu. 4) Autorovo dílo se záměrně liší podstatou od všech cizích děl, ať už jen detailem, i když autor může tvrdit, že tento záměr vůbec neměl. 5) Dílo otvírá pro diváka svůj vlastní silný svět. 6) Dílo jakoby sdělovalo nějakou informaci, ale tato informace nejde vyjádřit slovy a vůbec si ji lze uvědomit jen neúplně. 7) Autor miluje umění, sebe i diváka svého díla. 8) Autor je chytrý. Domnívám se, že takové vymezení pravidel má svůj zásadní význam, i když je příliš subjektivní a ani já s ním nejsem moc spokojený :-)

INF13.2.2004.14:34Podle statistiky z r.93 se každý pátý mladistvý Němec pokládá za umělce nebo považuje životní formu umělce za nejvíce hodnou úsilí.

Kateřina12.2.2004.21:35Díky za pozdravy.Třeba vas taky jednou uvidim z tramvaje.Mějte se !

Alnagon11.2.2004.15:00Ahoj Káčo, to jsem ale nevěděl, že se pohybuješ v tomto prostoru. Dneska jsme Tě viděli z tramvaje. Takže posíláme mnoho pozdravů a měj se fajn. Pozdravuj Pepi. A K.

Kterina9.2.2004.14:08:)

Radikála9.2.2004.12:04Pšt ! :) Ať se to nevyplaší. ...radikála...

Kateřina6.2.2004.19:51No to je super mít takového bráchu.Někdy můžem zajít na písek.A Miloše vezmem sebou. A co je na tom vrcholu o kterém se všem sní.

Radikála6.2.2004.13:03Kateřino, myslel jsem, že se tu nebude mluvit o jeho chování při hodnocení klauzur na brněnské FaVU, proto jsem Tvá slova vztáhnul na obrazy. Písek závidím. Španělsky se řekne "arena", že ? Dneska jsem šel svou o 16 let mladší sestru vyzvednout ve škole. Je skvělá. Nesl jsem jí tašku.

Radikála6.2.2004.12:59Ohledně Milošova celostního uměleckého a pedagogického tvaru jsem dospěl k poznatku, že jsme ochuzeni a něco velmi podstatného nám uniká, když jej přijímáme na běžné platformě myšlení. (Příkladem takového budiž poznámka ak. mal. M. Z. "Chocholoušek by se vyřádil...") A je úplně jedno, jestli bláznivý mrak* Miloš je, nebo není, Mistrem. Je Mistrem svého světa a to něco ve sporu se světy ostatními učí všechny, kdo mají uši k slyšení a oči k vidění. Dokonce i když je nefér a "zbytečně" ubližuje. Vždyť kdyby Svatý František z Assisi pojímal divoké bratry jako ti ostatní, jako zvěř na nižším stupni, věru daleko by se nedostal, resp. nebyl by kým byl. Ve sporu s běžnými železnými košilemi je pravděpodobná drtivá porážka Miloše, může přijít o zaměstnání a být zavrhován, ale může vyletět také na Vrchol, o kterém se všem sní. Ale ať se stane cokoli, je radikální vážit si každé lekce od Reality ve vesmíru směřujícím k zániku a tepelné smrti. * - termín pro zenové extrovertní mistry

Kateřina6.2.2004.12:15Ještě k těm klauzurám v kapli. Jen další hrozný pocit zbytečnosti.Dlouhé čekání na nic.Vracím se na písek.

Kateřina5.2.2004.23:24Já jsem nemyslela ty obrazy, ale spíš to chování.A taky to byla spíš tak napůl vážně míněná legrace. Milošovy obrazy jsou určitě spontánní a kompenzuje teda pořádnou dávku napětí,taková hromada obrazů,ale neztrácí odstup. Nejsou to hlouposti.Miloš je chytrý, pozor na něj. A ještě ke kapli, je to z části protest a z části upřímná práce studentů na klauzuním zadání, jak se od nás ostatně očekává.Nechť posoudí komise, že.

Radikála5.2.2004.12:22Ano Kateřino ano.

Lukas 5.2.2004.11:07I když, když nad tím ještě zauvažuju: Spontánní gesto nejen u Miloše, ale u veškerého neregulovaného, průtokového umění a projevu ducha vůbec, určitě osvobozuje. Vidím to, co v sobě třeba vidět nechci. Jo, vlastně bych taky nejradši vzal barvu a vymáz naprostou zhovadilost, kompenzoval napětí. Z tohodle pohledu se nad Milošem ani nad kaplí nepohoršuju- Obraz zůstane obrazem-plochou. Vidíte výsledek, odtušíte vloženou emoci. Po škole jsem se "odtáhl od umění." Pracuju v knihovně a čtu knihy. Počtu si i rád v týhle diskusi. Cesta ke klidu je křivolaká a není to záležitost pár týdnů. Co, Radikálo? Paradox?

Lukas to Kateřina5.2.2004.10:53Na Milošových obrazech něco dětského je, ale pochybuji, že je to "čistě jasný pohled na věci kolem." Destrukce je důležitá v očistném procesu, těžko se sní ale myslím pracuje tak, že destruktivním zážitkem pak více vnímáte krásné. Ale samozřejmě to jde. A také jsem řekl "myslím" a ne "cítím". Dodávám - pouze podnět, nikoli konečný názor.

Kateřina4.2.2004.23:29...dnes třetí návštěva Favu s dítětem.U kabinetu J. Daňka objevila na zdi "příšeru, která kříčí". Jinak ji pořád zajímají dveře od depozitu. Myslím, že Miloši zůstalo něco z dětského čistě jasného pohledu na věci kolem,radost, zvědavost, objevování podstaty věcí destrukcí, neposlouchá, zlobí, atd.

Radikála2.2.2004.21:50To ano ! Archivace na Radikále už probíhá, i když nevím jestli rozumně, do budoucna budu potřebovat asi sponzora na web space nebo změnu pronajímatele, nechceš promluvit se svým sponzorem Pavle ? Ne, zatím je to ok.

pavelp2.2.2004.10:59Super veci v magazinu!, komiks i reportaz z toho Janacka. Doufam ze se ty veci budou nejakym rozumnym zpusobem archivovat. Hodim aktivni link do fora FaVU, - mimochodem docela se to tam rozjelo, co?

Radikála2.2.2004.01:48V magazínu je nový komiks. Doufám, že se Vám bude líbit...

Radikála1.2.2004.11:27Nevšiml jsem si naštěstí, že by Miloš kdy přemaloval nějaký extra dobrý obraz. Má cit, mizera.



Archiv Diskuse :

Prosinec 2003           Leden 2004           Leden-Duben 2004           Květen-Prosinec 2004           Zpět na diskusi