Komentáře

Commentaries


Please go to FORUM
Prosím přispívejte doDISKUSE

 

Home     Magazín     Galerie     Speciál

Home     Magazine     Gallery     Special




Jméno / Name

R2.7.2004.13:56Brzy snad reportáž o Graffic Session na brněnské Skleněné louce. Nemáte fotky z vernisáže?

R23.6.2004.11:09If you have some photos picturing some art event or whatever in touch with fine arts, do not wait and send it now to radikala@radikala.cz !!!

Radikála28.5.2004.20:24Well there is a new annonce and link to poetry magazine divoke vino (Wild Wine). It is a pitty that there are only Czech poets and their work. And I must say: very good work. Holidays on Radikála is over - let's go to new days.

Radikála5.5.2004.08:57I would like to declaim a little holidays on Radikála, please don't wait for any news here. But don't reject us, just starting again on 26th May. Thank you.

Radikála3.5.2004.13:54V magazínu brzy fotografie z uměleckých oslav narozenin nizozemské královny. Vítejte v EU! Bohužel fotky osmimetrového obrazu M.P. se jinou technickou havárií zničily. Maybe it's time to start speak in english.

Radikala27.4.2004.08:07Leider, das verstehe ich nicht genau.

kalisto26.4.2004.17:08toš uvar daku gebuzinu soplak a urob aj malbičku materinej lozi a nezabudni vyondat ony nezmysel co ti huka v hlave a miluj intoxikaciu borovičky apovej robotničky

Radikala26.4.2004.12:08Ten "poskozeny" soubor s rozhovorem s TV by mel byt citelny pro 602 a snad i pro jiny software...

Radikala23.4.2004.14:01Technicka zavada zpusobila nenahraditelnou ztratu, fotky byly ale nejsou.

Lukas23.4.2004.10:07Radikála x Tomáš Vaněk, fajn. Čeče akorat mi k tomu dialogu chybí pár momentek z rozhovoru nebo jen malá fotečka autora, s kterým je řeč. Nebo je to bez fotek záměrně, čistějc.

Lukas23.4.2004.10:05Radikála x Tomáš Vaněk, fajn. Čeče akorat mi k tomu dialogu chybí pár momentek z rozhovoru nebo jen malá fotečka autora, s kterým je řeč. Nebo je to bez fotek záměrně, čistějc.

Radikála20.4.2004.08:13Díky. Jsem rád, že žiješ.

brožka20.4.2004.04:01nemysli si,že třeba já už si občas todlencto nepřečtu!Že právě nevim co se v Brně děje,proto,víš? Si to čtu a nepíšu,chápeš,že jo. Jen jako abys věděl. Někdy se někde budu muset zas ukázat,že v podstatě ještě žiju.No. Tak zatim

Radikála19.4.2004.19:09Tento týden Brno opět žije - v úterý v Galerii Mladých Artkontakt v 18:00, také Audiovideocirkus a Nálevka v Eskortu, Praha samozřejmě - Display a Nábřeží...a jistě ne pouze toto. Pošlete fotky z nějaké své návštěvy vernisáží do Magazínu Radikála!

paja16.4.2004.17:06MOC-nedivim se ze k tomu nejsou komentare:}

R.13.4.2004.13:12Jak se Vam libi Republika Vita Soukupa?

Radikála6.4.2004.09:15Byli jsme naposledy také včera na Bidýlku na Kovandově výstavě 1985, ale nebylo tam prakticky proč fotit, leda filmovat dojemné vtípky galeristy, ale to mě napadlo pozdě. Škoda. Zdá se, že Radikála přináší poslední dobou málo, ale je to jen důsledek snahy o aktivní integraci Vás, kteří ji sledujete. Neváhejte a pošlete co máte.

Radikála10.3.2004.13:01Kvartet fotografií je z včerejší výstavy Jany Prekové a Tomáše Rullera v brněnské kavárničce Steiner na Obilním trhu.

Radikála10.3.2004.09:29Situace se zdá být krajně vyhrocená, když Vám zásahovka rozkopne dveře asi k tomu má vážný důvod. Nebo jde o mýlku ? Nespletli se ? Nespletl se Ladík a nemíchá si olejové barvy toluenem ? Verzí a dohadů přibývá. Jako obvykle. Je to ilustrace v druhém plánu, ilustrace vznikání dohadů ? Mediální provokace ? Performance virtuální situace ? Co kdyby právě Toto bylo ono Pokračování ?

00810.3.2004.08:39Mně je to jasný udali Ráďu že fetuje terpentýn.

Radikála9.3.2004.16:10Ačkoli mnohdy se zdá, že každý za opačný konec.

Radka a Radka9.3.2004.11:53Ale nespletla, Radík táhne s Ladíkem přece za jeden provaz!

Lucka9.3.2004.08:14Já myslela že to Radík a Ladík táhnou spolu ! asi jsem se spletla...

Radka a Radka8.3.2004.13:59Byla sem naštvaná že se na mě Radik vybod, ale co chodí s Radkou tak mě to tak nevadi, táhnu to teď s Ladikem. S tím policajtem už nechodím:-)

R.5.3.2004.17:44Co by to mohlo znamenat pro život Radíka a Ladíka ? Jestli z toho oba brzo v pořádku vyváznou, mohli by si dát epizodu v knihovně ? Zkusím to imaginovat. Vernisáž z DU je v Tvé kompetenci, Tebou nafocené fotky Ti poskytnu, stačí říct. A "Astorka II" nespadá do okruhu působení Radikály, i když úvodní performance byla radikálně bizarním teátrem.

lukas5.3.2004.09:15Jo, Ladík a Radík dobrej, ale na vernisáže v DU a na JAMU ses nějak vybod.Teď už to neni aktuální. Ale stejně dobrý, já vim, že je to dost práce a mě vysedávat u complu by nebavilo. Zdravim z území 25 000 knih. L.

spalovac mrtvol2.3.2004.17:06dobra razie, jako americkej akcnak, zkus to udelat jeste jako klasickej komiks, myslim, ze to bude vypadat fajn, tesim se na dalsi dil, znas mullera(sincyti)???

R.2.3.2004.16:57Pár slov k Radíkovi a Ladíkovi : Je třeba vědět, že Police při zásahu křičí ? Je třeba udělat flash nebo php animaci z jednotlivých okének ? Prosím komentujte druhou epizodu s názvem "Zásah !". Mnohem raději než technickou poznámku ale pošlete osobní vhled do hloubi života našich hrdinů. Co bude dál ? Co myslíte ? A co byste si přáli ? Srdečně děkujeme za každý podnět.

lenicka2.3.2004.12:35ten rozhovor s Vitkem Soukupem je docela prima...ale ta vystav je naprosto uzasna, hlavne tim,jak jsou ty obrazy cerstvy, tak je z toho clovek uplne zfetovanej, mozna to byl zamer...

R.1.3.2004.21:33V Magazínu již zítra první set z druhé epizody komiksu Radík a Ladík.

R.25.2.2004.08:31:-}

skate22.2.2004.18:35Čo rieka to potok.

Sózan (Sin Sin Ming)20.2.2004.08:45Toužíš-li spatřit pravdu, nestav se pro ani proti. Stavět milé proti nemilému, to je nemoc mysli.

Bacon19.2.2004.23:20Běží-li člověk po nesprávné cestě,vzdálí se pravdě tím více,čím je schopnější a rychlejší.

Radikála19.2.2004.13:24Činím přiznání, Miloš je poslední alter ego Václava Stratila.

Jiri David19.2.2004.11:17Vazeny pane JAROSLAVE a mila bar z 18.2.2004,dekuji za tu skutecnost, ze jste se pokusili muj text k Jizdarne vubec nahlednout.bar sice kolabovala okamzite, JAROSLAV to mozna docetl?!? Pro JAROSLAVA:ma žena a ma chripka sice bezprostredne se "soucasnou ceskou malbou" prilis nesouvisi, presto jeji nazor o tom, ze by se meli jiz radikalne a verejne vyjadrovat taky mladsi je relevantni.Tudiz se naivne domnivala, ze kdyz casopis Atelier fyzicky zlikviduje, nebudu mit chut si shanet jiny(v tom by mela asi pravdu-castecne).To je vse. A zkuste si JAROSLAVE nekdy dohledat vlastni argumenty na podklade zjevnych skutecnosti o svych spoluumelcich a vyjevte jim do oci co si o nich otevrene myslite.Mozna pak zjistite, ze snadna slova o chorobopopisech, jsou jen placnutim do vody a internetovou skryvackou. Mejte se hezky a nove obrazy Vaska Stratila, pokud jsou to jeho na tomto webu, jsou prave bez tech vsemoznych filtru a sofistikovanych blabolu.Diky za ne. Jiri David

Radikála19.2.2004.08:21Tento článek J.D. je velmi dobře srozumitelný. Souvislosti jsou zcela jasné. Je to zkušená osobní reakce na podivný, pravděpodobně poslední (nekomerční?) výběr obrazů do exkluzivního prostoru Hradní Jízdárny.

JAROSLAV18.2.2004.22:15 Váš článek, pane David, je velmi dobrým chorobopisem, jen netuším jak Vaše chřipka, popelnice a manželka souvisí se současnou malbou.

bar18.2.2004.18:30ja tomu vubec nerozumim a je to na me moc dlouhy, u Davida jsem skoncila po dvou minutach,vy mu rozumite?

Radikála9.2.2004.12:04Pracuje se na tom.

pavelp2.2.2004.11:14tak jeste dodatecne sem ocenuji jeste jednou reportaz z Janacka. Hele R., meli bychom si nekdy sednout a pohovorit o spravnem psani stranek a jejich srozumitelne strukture. Cim driv zacnes, tim vic si usetris prace v budoucnu, az budes chtit v nahromadenych materialech vzkrisit rad.

Radikála27.1.2004.14:07Prosím, budeme vděčni za jakoukoli zpětnou vazbu. Pokud spíše posíláte emaily, ochuzujete tím vesmír. Děkujeme za pochopení.

Radikála16.1.2004.16:09Pozn. : poslední text Jiřího davida nebyl původně napsán pro Magazín Radikála.

J.18.12.2003.14:43Martin Mainer napsal pro svůj atelier malby na brněnské FaVU komentář k Davidovým odpovědím. Je to v podstatě text pomocný k výuce. Je koncipován jako interní, ale zasloužil by si kvůli své typicky mainerovské otevřenosti a výživnosti zveřejnit. Jsem velmi rád, že rozhovory na radikále mají takový inspirativní dosah.

Radikála15.12.2003.23:29Jednoduše řečeno se vydražilo za hodně peněz, ale cizinec, co ho koupil za něj zatím nezaplatil, prachy nepřišly ani charitativní nadaci ani výrobci. Hodně nepříjemný. A pak dělej umění za prachy. Nebo nedej Bože pro prachy.

helucha15.12.2003.20:09jak skončilo?

Radikála15.12.2003.12:49Nevím no. Viděli jsme se podruhé v životě a i když jsem necítil trému a nebyl jsem nervosní, je tam cítit určitá úcta, odstup. Chci říct, že jsem se nesoustředil dostatečně na to, co se chci dozvědět, na své vlastní myšlenky. Je to také v magazínu a ne v roz.hovorech R, což znamená, že i když se mi hodně Davidových děl opravdu líbí, je zde brán spíše jako slavný a dobrý a našlápnutý než radikální... V nejnovějším Týdnu je článek o tom, jak skončilo Srdce. Uf !

Lukas15.12.2003.11:30Rozhovor s Davidem - dobrý.

Ptáček13.12.2003.12:47Ahoj Zbyňku, naposledy: V pripade Michalovy obhajoby jsem se pokousel ukazat, co u umelce muze nastat za tvorivou paralyzu, jak je to prirozene a jak to muze byt hodnotne a jako to muze prinest nova zjisteni. A chtel jsem ukazat, ze se to stalo prave ted, kdy Michal ma shrnout ctyrlete studium. Ty oponentury byl vlastne 2. Urcite by se dalo rict, ze byly prekombinovane, ale myslim, ze musely byt, protoze mely ukazat, ze, to co slo smahem zhodnotit ma jeste odvracenou stranu mince. A tak jsem se pokusil ukazat obracenou stranu mince, o ktere muzeme jenom predopkladat, ze vypada tak a tak. Z toho vyplynula ta literarni okveti. Take jsem nebyl spokojeny, jak to dopadlo. Ale stalo se tak po velke snaze a ne po nejake bidne pulhodince u pocitace. Snad to obhajuje muj postup, ackoli o vyslednem textu bychom si nakonec rekli, ze mohl skutecne vyznivat prehnane. Nechci psat dlouhy elaborat jako minule. Potesilo me, ze uz si muzeme psat bez nadavek. Jirka

Ježíšek12.12.2003.21:05Bohatého Ježíška všem divákům Radikály!

Kája11.12.2003.15:14Miloši, děkuji ti Zbyňka, Bůh mu pomohl, a jeho rukou Zbyňek napsal tenhle překrásný dopis. DĚKUJEME i tobě Zbyňku

Radikála11.12.2003.13:21Prozradím Vám, že ve stadiu zpracování je rozhovor právě s Graysonem Perrym, letošním laureátem britské superprestižní Turner Price. A není sám, na koho mám spadeno. Jste-li výtvarný umělec, nemůžete si být před Radikálou jisti...

Ian9.12.2003.17:27(:-}{)

zbynek9.12.2003.16:30jirko,nemyslim,ze jsi mel michala odprasknout to ne,ale mel jsi byt objektivni a realisticky a to jsi nebyl.Prislo mi v urcitou chvili,ze obhajujes sam sve recnictvi na misto michalovi prace.Kde byl ten soudny jiri ptacek ml.,ktery dokaze rozlisovat.Z toho bohatyrskeho zkuseneho pravnika se stal jen levny advokat s povinnosti neco sesmolit.I vuci linemu michalovi,produkujicim z povinnosti snad 2 obrazy a jedno video za rok kde byl citelny temer nulovy enrgeticky vklad, se dala napsat objektivni oponentura byt by mela byt drsna,ale pravdiva.Mimo jine dokazu rikat veci do oci a bude-li to tve prani sdelim moje male resume i michalovi.Za druhe nikdy jsem nikoho z tvych kamaradu neurazil,jestli ano tak mi napis kde a koho, chci to vedet.Termin No-Ahoj nebyla urazka,ale pojmenovani a jestli nevis o co jde tak mas hodne hrosi kuzi,ale tomu neverim a je od tebe trocu zbytecne hrat si na netusiciho. Za treti,ja umim hrat tvrde a rozohnil jsem se pravem. No a nakonec se budu taky tesit na odpoved,bohatyho jeziska a jiri zpomal nekdy tvuj fanousek Zbynek

Miloš8.12.2003.18:00Nemohu si pomoci, opravdu nemohu, ale ten Zbynek mi připomíná tu horší stránku chování svého učitele. Je mi to moc líto. Myslim, že jen tak lacině přejíma rámce chování od někoho jiného( svých idolu?) Budu se za něj modlit.

Radikála8.12.2003.15:17Rád bych podotknul, že podobně jako měl Michal Ďásek špatnou náladu v období praktických bakalářských státních zkoušek, měl i Zbyněk Linhart špatnou náladu v období psaní svého posledního příspěvku na Radikálu. Nedlouho předtím byl totiž se svými dvojčaty na sociálce a paní úřednice jej mimo jiné ponoukala, aby se soudil s vlastními rodičy o výživné na jejich vnuky, jinak na ně nedostane státní sociální příspěvek. To jen na okraj. Jirko, jsem rád, že jsi mi dopis Petrovi B. poslal a dal jsem ho na čelní místo v magazínu, protože mi přijde vševysvětlující k prvnímu článku a diskusi o Brožkových malbách. Počítal jsem s tím, že jej hodláš uveřejnit. Nebo to není ten dlouhý text, který se nepodařilo z důvodu technických problémů odeslat jako standartní komentář ? Jestli Ti to vadí, mohu ho přesunout... Ač Tvůj spor se Zbyňkem může vypadat jako malichernost nebo nadávání, nahlížím na něj jako na příležitost, která může na svém konci kohokoli obohatit. Čili - nepřestávejte prosím.

Ptáček8.12.2003.14:20Zbynku, pokud se mam jeste jednou - jenom kvuli tobe - postavit k necemu tak slozitemu, jako byl muj pokus obhajit Michal Daska pri jeho bakalarske zkousce, upozornil bych te nejdrive na jednu vec: byl jsem jeho oponent. Ano, mel jsem hledat na jeho vykonu nedostatky. Ale paklize jsem se naopak snazil najit na necem tak kulhavem pozitiva, udelal jsem to s presvedcenim, ze Michal ma velky talent a bidnou naladu. A ta nalada byla otistena do jeho obrazu a videi. A rozhodl jsem se pro to prave kvuli tomu, abych stal na tenkem ledu mezi sympatii a antipatii, ne proto, abych neco obhajil. Vzdyt i Misu jsem nakrknul - tak, jak to mohla byt obhajeni, kdyz se i obhajovany citil pohanu. Pro me bylo dulezite, ze jsem nikomu nelhal. Myslis si, ze jsem Michala mel nejak odprasknout? Pak mi napis prave o tom a zduvodni, proc a jak jsem to mel udelat. A stuj si za tim i pred Michalem. Zatim musim napsat, ze mi pripominas kvakajiciho kacera. A vadila - li ti hermeneutika meho dopisu pro Petra, pochopitelne to chapu. Vzdyt to je dopis Petrovi a Petr mu jiste rozumi natolik, aby vedel, z jakych pozic mu pisi. Neuvazoval jsem ani o tom, ze se objevi jinde nez v teto diskuzi. A jmenuje se to: dopis pro Petra B. Dokonce mi jeho umisteni mezi komentare Radikaly vadi. A je mi pouze lito, ze urazis me kamarady. Co to znamena "- No Ahoj -"? I to jsi nevysvetlil. Na konci tveho obskurne naskrabaneho prispevku jsi me uz chtel urazit. Dobre, ze jsi se rozhorlil. A tesim se, ze poznam neco z tve hlavicky, kdyz uz bych mel znat tvou prdel? Vztekloune, nez budu mit tu cest se s tebou utkat, prosim, dej mi vedet, jak si mam tve "koany" vysvetlit. Diky za odpoved Tvuj maly, slaby Jirka

tom5.12.2003.20:24Zbyňďo, tak to konečně přiznej! Kam tě to ptáčatko vlastně štíplo? Že to bylo na správný místo je vidět už jen podle tvýho chlapáckýho kňourání.

Kája5.12.2003.19:16Ano, Zbynku, Miloš ti dobře radí, pomůže to každému

Miloš5.12.2003.18:01Zbynku, zkus se naopak nečím dojmout. Projdi se podzimním lesem at ucítíš vuni tlejícího listí... nebo něco na ten zpusob,víš? Věř mi, je to paráda,všechno je v rozkladu, v jemném očekávání zániku... Zkus to,myslím že ti to pomuže.

zbynek5.12.2003.13:19tak jiricku ptackuuuu az se prestanes vyjadrovat svoji zbytecnou krasomluvnosti(promin vim ze ti to nekteri lide z tobe tak blizkeho okruhu skupiny -No Ahoj- jeste basti)a az se prestanes honosit dilcimi uspechy a zacnes poradne pracovat(mimochodem slepe a za kazdou cenu obhajit bakalarskou praci michala daska to si trochu nezvladnul) tak se spolu muzeme utkat....do te doby te mam u prdele.....¨zbynek

Radikála3.12.2003.11:33Musím uznat, že projevy Jiřího Ptáčka byly vždy radikální.

Heinz26.11.2003.15:00Musím uznat, že jakkoli jsem byl k projevům Jiřího Ptáčka během školních let neutrální, tak se mi jeho postřehy (zde na Radikále) zamlouvají a považuji je za jedny z "nejnakopávajících". Pohled na kurátorství paní Petiškové ji staví ve strhnuvší se rozepři o "10 let FaVU" na choulostivou hranu ústupnosti a požadavky rozbředlou ne-koncepci výstavy. Blíží-li se to pravdě? V uvedeném se ale jistě mnozí shodneme: užší výběr, hrubé síto a jeden metr na umělce z FaVU. (Co kdyby kurátoři byli příště zdatní chlapíci s kérkou "Art" a drsným konceptuelním pohledem, za pasem fixa a metr?)

Radikála26.11.2003.11:42Jen mě zajímá jak to půspbí naživo. Přece jenom je markantní rozdíl mezi 12 cm obrázkem na monitoru a čtyřmetrovým objektem. Ptám se na to proto, že tato megastar arte povera před týdnem ve věku 78 let skonala.

však Ty víš kdo25.11.2003.20:48Jo,viděl. V Benátkách. Před...no...,že by 8 lety? Toto letí. Tobě se líbí?

Radikála24.11.2003.19:15Viděli jste někdo díla Maria Merze naživo ?

Radikála20.11.2003.12:54Teda ten vtipálek je ale pěkně zlej. Od této chvíle vše týkající se kauzy Lucka-Powl mažu. S dovolením, neboť k seznámení Vám bylo poskytnuto až příliš mnoho prostoru nad rámec...

Lucka20.11.2003.11:30Hele, tu predchozi zpravu jsem nepsala ja, ale nakej vtipalek.fakt dobry.tak s vama koncim, fasouni. Powle, jestli muzes tak se mi nejak ozvi. Tahle stranka je fakt na hovno. pa L.

Mirka20.11.2003.11:23Chtela bych vzkazat Lucce, ze je pekna krava.

Lucka19.11.2003.21:12Tak teda kluci jsem s tim Powlem teda potkala -sama, a to vám bylo hrozný. Celou dobu říkal ta tvoje labutí šíje , ty tvoje boky tvaru violy, ten tvůj antický zadek, ta tvoje utočná ňadra, ale vlastně jenom mlel a žádná akce. Vy umělci jste fakt divný. Nemáte tam ňákýho lepšího. Čauky L.

Radikála19.11.2003.17:36Lucie, Powl je umělec. Powl je fašista. Zavolej mi a dám Ti na něj číslo. Opravdu kvalitní komentáře, děkuji Ti. Doufám, že až se setkáte, dáš pokoj. Snad ne pokoj věčný.

Lucka19.11.2003.14:28Hele a kdo je to ten Powl? to je taky jako nakej umelec? Date mi na nej nakej kontakt? L.

tr15.11.2003.18:23Ale jo Jirko,je to dobrý.A ještě to rozjeď!

trikolora15.11.2003.18:11Ano,ano!Proč ne?nebo ne.I já bych chtěl nové články.Klikl jsem si a vydím,že Jirkův-po mém soudu soukromý-dopis je tu za článek.Chtěl bych si někdy přečíst takovýhle článek-jako je ten dopis-zábavný a závažný,jednoznačně formulované postřehy a tak dál...jsou Jiří v Umělci?Už si vážně musím něco přečíst!Určitě všechny články budou na Umělci online.A to je dobrej nápad tam mrknout.čau jendo

Tradicionála15.11.2003.16:34Cítím se tu skoro jako doma, takové vlažné zatuchlé bahno.Tedy nebýt TEĎ čerstvých sebeobnažujících vzkazů od J.P., asi bych se tu velice rychle uvelebila. V salónku u kafe bych zcela vážně obhajovala a zatracela pod rosolem ukryté názory zakonzervovaných umělců.Proč ne? Jenže i to by přestalo bavit, protože ta nejlepší serióznost je plná vtipu a upřímnosti.Takže, prosím, co třeba míň užvaněné propagace a víc té revoluční /byť neviditelné a jemnocitné/nadosobní odlehčené akce. Nebo umřu nudou... a se mnou i ty, Radikálo.

Radikála14.11.2003.10:09Chtěl bych ještě jednou poděkovat Petru Brožkovi za diskusi, která mně osobně dala víc, než jsem si představoval, když jsem na něj namířil své kritické očko. Myslím, že jsem v jeho obrazech uviděl to, co jsem si nikdy nemyslel, že tam je. Radikálu. Doufám, že i Vám ostatním, co sem nepíšete, ale snad alespoň čtete, se povídání okolo Kaprun líbilo.

Radikála13.11.2003.13:25Co říkáte tomu článečku o Nových Médiích ? Nějaké komentáře ?

Radikála1.11.2003.10:14To je Powl, Lucie.

Lucka31.10.2003.22:14hele kluci, sice vubec nevim o cem se to tu bavite, ale muzete mi rict, kterej z vas je ten na ty cernobily fotce? to je ten brozka nebo kdo? fakt se mi moc libis! chtela bych se s tebou seznamit. muzes mi dat svuj telefon? ver tomu ze jsem lepsi nez uma thurma... jinak ta stranka...no....nic moc. cau L.

Naomi31.10.2003.13:35jasnačka...víš, snažil jsem se aby se to tú trochu rozproudilo,ale vidíš sám ...špičkujeme se zcela na prázdno....

Radikála30.10.2003.18:56Jako největší sranda mi přijde to, že se oba snažíme tomu druhému podstrčit, že je nihilista jako ostatně většina jemu podobných... Petře, já Ti srdečně děkuju za debatu.

Petr Umělec Brožka30.10.2003.16:08Poslyš Radikále,vám se tú furt něco zdá nebo nezdá.Opravdu neberu tvoje osobní názory tak moc vážně.....Jsou jak monstrózní kupky sena,jež bobtnají přijde-li déšť,ale v brzku shnijí.Kunsthistorici,kteří se uměním prakticky nezabývají jsou přeci Živnou půdou pro umělce co Něco nabízí.Bez jejich Požehnání by naše semena jen těžko vzklíčila!Oni(lidé,co umění netvoří,ale milují)jsou ti praví rolníci na polích estetiky.My,s tím množstvím dobře prodaných obrazů,jsme jak vzrostlé silné klasy poblíž jaderných elektráren a Vy, rozervaní nihilisté,jste plevelitá chandra plížící se v našich stínech a lomozící svými seschlými srdci.Ano,já žádné nemám.Nemám oč se podělit.Dokážu pouze "pobavit" a ne "poučit".Jsem prázdný jak výroční almanch Zenového kláštera a tak osamělý jako sníh na vrcholcích nejvyšších hor.Ano takový jsem doopravdy,jsem jiný a zajímá mě něco jiného než drtivou většinu malířů,jak správně píšeš.Avšak nejsem jen parazit na kožešinovém kabátku postmoderního klišé. Jsem člověk.Jsem strom,jsem hlína,jsem stroj.Měl by ses víc dívat na televizi,prospívá to tělu i duchu!

Radikála30.10.2003.14:02Promiň Petře, ale zdá se mi to nebo opravdu bereš moje osobní názory na Tvůj "postmoderní l´aartpourl´artismus" tak moc vážně ? Především si myslím, že existují i malíři, a je jich snad i drtivá většina, které zajímá malovat něco jiného než řešení významů, posunů a interpretací. To Vy, ti ostatní, asi také ve snaze "pobavit" kunsthistoriky, kteří se uměním PRAKTICKY vůbec nezabývají, nebo se jím zabývají zase jenom jako řešením arteficiálních úloh a exercicií, tvoříte něco takového jako je „přiznaný konceptuální kýč“, remixy oslabující-posilující postmoderní klišé atp. Ale že by ses za to měl stydět ? Za svou práci, živobytí a svaté poslání ? Pokud to děláš ze srdce a myslíš to vážně, tak snad ani ne. Leda že by to patřilo k image. (…uši rudé studem za svou Cestu, křik hlasitý když se ozve sok, na to v koutě s lahví jedu, sláva to je Umělec…) Zůstává to jen mým soukromým názorem, že je to bezcenné, ale přeji Ti mnohem větší úspěch než dosud máš a než má Tvůj učitel a také mnoho dobře prodaných obrazů. Upřímně : ať se daří ! Je to poctivý výzkum na poli malby. Radikální je Něco nabízet. Skepsi Vaší „no-tak-ale-no-ahoj“ skupinky vůči Sofiá chápu, ale akceptovat ji jest mi naprosto proti srsti. Skoro bych řekl, že se mi hnusí a to není míněno jako estetický soud, ale spíš jako bazální emoce. Brrr !!!

petr30.10.2003.11:57Tady pod timdle to je Jeníkovy.A teďka Zbyňďovi:je nad slunce jasné,že Karflíček nenarazil na jiný náznak oponentury než ten tvůj a zrovna se mu hodil do jeho masného krámu,to nemusíš ani uvádět na pravou míru.Všichni už teď víme,že ho umění nezajímá.Ale neříkej,že zrovna ty ses zařadil do zástupu opatrnické,beznázorové lidohmoty a napíšeš jen ,že se ti moje obrazy nezdají.Takového já tě neznám.Neznám tě ani jiného.Neznám tě vůbec.A pokud tvoje slova nezačnou mít břitkost meče Umy Thurman ve žlutých teplákách,nechci tě znát vůbec!

Petr30.10.2003.11:36Mám se stydět,že řeším významy,posuny a interpretace?Přeci neustále přelévání v bandasce umění,kdy se jednou samo,na základě sama sebe,definuje aby se vzápětí mohlo vůči sobě vymezovat.Nevidíš tu hru barev?Vždyť i ta nejposlednější z ubohých věcí jakou je umění,má právo vyjádřit se vlastními konvenčními prostředky a existovat lineárně,řekněme.Averzi,kterou chápeš jako proti umění,je averzí jen vůči konsensu a linearitě.A řešení problémú tě neuchvacuje snadno neb žádné nejsou.(pomiňme,že "skutečné problémy" jsou jen sémiotickou nálepkou pro všední příčinnost a nahraďme ji smysluplnějším "otázky").Tak v umění už v podstatě nenexistují otázky.A podobně jako Atrei na Štastném draku (viz.kanadský seriál na motivy známé trilogie Nekonečný příběh),musíš i ty pojmenovávat zmizelá místa na mapě aby jsi je vyrval z náručí Prázdnoty(zlé sestry královny Fantazie).Rezignovat je snadné,rezignovali všichni.Budoucnost Umění je v tvých rukou Jane!

zbynek30.10.2003.11:15zdravim honzu,petra i jirku slova to pro me neni malba to je jen vybarvovani jsem rekl,to je pravda ale rad doplnim a nebo mozna upresnim... na zacatek-jsem rad,ze byl po dlouhy dobe vystavenej zajimavej sympatickej clovek s puncem malire,to me nesmirne tesi. ano,obrazy se mi zase az tak nezdali ale to je muj pohled. ani ja ani petr ani jirka ci nekdo jiny nemame patent na malirstvi a tak to bude vzdy a u vsech.jediny co ja mohu delat je reprezentovat svoji vlastni hubu a presne to jsem udelal.jak znam petra brozku a jak znam neznam jeho praci jeho osobnost bude pro me vzdy prijemnym a tesivym.

Jenda29.10.2003.18:25Díky Ti za tato slova, Petře. Mně se potvrzuje, že Tvé obrázky jsou tematizovány (kromě SNB ofšem) v říši Umění. A to mně osobně vadí. Ne že bych měl averzi k "umění" jakou sleduji u nemála spolužáků, ani nedejbože k horám a k lyžování, ale mně osobně téma artistických problémů neuchvacuje. A to je veškerý problém, který s tím mám.

petr29.10.2003.17:12Ježíši klucí taklenc vy si tů vo mě píšete?Osobně jsem měl za to,že vymezení vůči malbě jako takové,navíc jejími vlastními prostředky,je v těch obrazech hodně čitelné.No,ale to si kolikrát člověk něco myslí a myslí si to úplně sám...Ano Jeníku, jedině vytrénovaný borec Jirkova formátu je schopen být prost povrchních pohledů,k nimž tyto obrazy svádějí.Tak je nasnadě,že výtky ohledně "malby" a "úpravy" z jakékoli strany popř. autority jsou v tomto případě jen projektily z želatinových medvídků... Obviňte mne ze všednosti a nudnosti!Nedostatku inovace a invence!Já,jak všechny ty krásné ženy v Matrixu2,díky DOKONALÉ choreografii okem nepostřehnutelných pohybů,budu dál stát nezasažen.Protože chyby jsou to co je na mých obrazech to kvalitní! Představím-li si stupnici na jejíž jednom konci je SKVĚLÉ a na druhém HROZNÉ.tak moje obrazy nejsou nikde mezi těmy body,protože jsou naprosto hrozné a zároveň tak úžasné. Vidíte hoši,obrázky si pochválit dokážu sám,ale přijít s podnětnou kritikou,prostě Podnět s velkým P,jak píše Jenda,to jest oříšek plný zásluh!

Radikála27.10.2003.16:03Myslím, že dobrým a trénovaným borcem jsi bezesporu Ty. Co bys Petrovi vytknul, měl-li bys mu dát Podnět ? Uvítám, jestli bude Zbyněk obhajovat svá slova. A rád budu svědkem Vaší plodné debaty. Petr se se mnou má sejít v Brně zítra nebo pozítří.

Ptáček27.10.2003.14:18Nejsem Petr, ale Petra se zastanu. Nebyl jsem na jeho výstavě, ale měl jsem většinu obrazů u sebe doma. Teď mám čtyři na chodbě a koukám se na ně z ložnice. Nebylo by to důležité, kdybych se jeho omalovánkami neposouval z tvaru ke tvaru, nečetl si v nich zábavné vzorce, banality, jiskřivosti a zkratky. Někdo říká, že jsou to loga, na ně jsou však příliš zkomplikovaná a nakonec, jak se Petr rozmaloval, čím dál konkrétnějším spletencem úseků jeho stylizovaného světa. Mám rád barevnou stavbu v ploše, ale proč bych kvůli tomu neměl mít rád stavbu plochami. Omalováváme už nakreslené, vybarvujeme předkreslené, Petr si své vzorce vystavěl sám. Jestliže se vzorce někdy opakují, svědčí o dalším malířském principu, který svědčí pouze pro něj. Varianta je totiž přehodnocením a k tomu se odhodlávají pouze ti, kdo to zvládnou. Pokud má být výzva Petrovi současně podnětem, měla by být vedena jako přený úder dobrého a trénovaného boxera. Takhle je klátivým mávnutím do prázdna.