CZ/EN: Guestbook Forum Manifests, reasons for art
R | 24.9.2006.15:33 | A najednou zase utekl rok.. |
R | 6.9.2005.13:46 | Po roce a půl se pokusíme navázat na rozhovor. Berme to jako zajímavý temporální pokus na téma "co zastarává", "co je i po roce a půl aktuální". Budeme pokračovat v rozhovoru. |
Radikála | 11.3.2004.11:08 | Až se tu zas ukážeš Tomáši, tak tady je souhrn zatím nezodpovězených otázek. Myslím, že můžem být zatím spokojeni........................................ 3) Byl jsi na semináři taiči v Německu, jaký sis přivezl duchovní poznatek ? 5) Ale co bys řekl k té vizuální vrstvě. Jako sprejující konceptualista ? 9) Co myslíš, že je tenhle svět vůbec za místo ? 10) Žiješ a tvoříš v Č.B. ? Co by se mělo na jihu změnit, aby došlo k oživení výtvarného života ? 11) Viděl jsi v televizi Vladimíra Franze na předávání českých filmových lvů ? Co si myslíš o jeho obrazech ? |
. | 10.3.2004.17:06 | . |
Tomáš | 10.3.2004.17:04 | díky za společnost a měj se |
Tomáš | 10.3.2004.17:03 | prozvoň mě ať si můžu uložit tvé číslo. |
Radikála | 10.3.2004.17:01 | Ok. Až budeš mít čas, zodpověz nezodpovězené a já zatím vymyslím jak se sladit. Zatím díky moc. |
Tomáš | 10.3.2004.17:00 | +++ |
. | 10.3.2004.17:00 | . |
Tomáš | 10.3.2004.16:58 | .. |
Tomáš | 10.3.2004.16:56 | ??? |
Tomáš | 10.3.2004.16:55 | ... |
Tomáš | 10.3.2004.16:53 | ... |
Tomáš | 10.3.2004.16:52 | začíná se nám to větvit, současně jedem několik linií a taky budu muset někam odejít. Navrhuji pokračovat tak, že já odpovím ne nezodpovězené v nejbližší budoucnosti a pak můžeme dál pokračovat v tom jak si být srozumitelní. |
. | 10.3.2004.16:51 | . |
Tomáš | 10.3.2004.16:48 | 8)z nového umělce mám trochu zmatek, jakoby to outsiderský téma už v předchozích číslech bylo nějak rozebráno, dále mě tam vyrušilo sousedství V. Stratila s Hískem čistě formálně, Michal Vavrečka spadnul svojí lebkou ještě do sekce reklam z předchozích stránek, jinak ty lakovaný obrazy bych rád viděl na vlastní oči jsem trochu v rozpacích jak Jirka Ptáček napsal článek o naší výstavě Things you don´t know v Berlíně. Speciálně výraz o českém zraku v souvislosti s tím jak jsem zopakoval sprejovanou elektroinstalaci v galerii KundS |
. | 10.3.2004.16:45 | . |
Radikála | 10.3.2004.16:42 | ad7) Ty jo ! Silný nápad. >> Zážitek při vnímání umění, léta skloňovaná kategorie. 3) Byl jsi na semináři taiči v Německu, jaký sis přivezl duchovní poznatek ? |
Radikála | 10.3.2004.16:39 | 11) Viděl jsi v televizi Vladimíra Franze na předávání českých filmových lvů ? Co si myslíš o jeho obrazech ? |
Radikála | 10.3.2004.16:37 | 10) Žiješ a tvoříš v Č.B. ? Co by se mělo na jihu změnit, aby došlo k oživení výtvarného života ? |
Tomáš | 10.3.2004.16:37 | 7)dostala mě výstava Fiony Tan, kterou jsem viděl před měsícem v Berlíně. Videa instalovaný, promítaný střídmě v menších formátech na stěny, promítačky, sesbírané filmové svitky do jakýchsi dokumentů ale co mě dostalo bylo video kde byl záběr na protější barák, kde ve vrchním patře žena myje okno. Teprve po přečtení popisky jsem uviděl, že ta žena píše harem na sklo nějakou zprávu a ještě několik takových divně jemných věcí jsem tam zažil. |
radikála | 10.3.2004.16:34 | 9) Co myslíš, že je tenhle svět vůbec za místo ? |
Radikála | 10.3.2004.16:32 | adad5) Přirozeně by se to nabízelo. Ostatně je ode mě pitomost dneska něco dělit, ale asi málokdy se člověk naučí víc než rozborem (vlastních) pitomostí. Kniha jako nevýtvarné médium. :) Ale co bys řekl k té vizuální vrstvě. Jako sprejující konceptualista ? |
Tomáš | 10.3.2004.16:29 | ... |
Radikála | 10.3.2004.16:29 | :) Inspiruješ se jistě převážně svým soukromým/vnitřním životem. Časopis jako zhuštěná (výtvarná) realita ? 7) co jsi třeba našel v poslední době - co Tě zaujalo natolik, že sis řekl, že bys to použil ve vlastním umění ? 8) Co říkáš na nového Umělce ? |
Tomáš | 10.3.2004.16:29 | ... |
Tomáš | 10.3.2004.16:26 | ad5)není to tak, i když nepíši román, ale jak víš že uvažuji i knize ? |
. | 10.3.2004.16:25 | . |
Tomáš | 10.3.2004.16:24 | 6) šmíráctví podle toho jestli tam něco hledám a nevím co |
. | 10.3.2004.16:24 | . |
Radikála | 10.3.2004.16:22 | ad5) - souvisí s první otázkou /co tím sleduješ ?/ Kdyby konečným záměrem p.č.39 bylo dejme tomu ukázat nevizuální problém, nenní to tak, že nenapíšeš knihu jen proto, že nejsi spisovatel ? |
. | 10.3.2004.16:20 | . |
. | 10.3.2004.16:17 | . |
Radikála | 10.3.2004.16:16 | 6)Jak bys nazval to, co děláš, když si prohlížíš tyhle časopisy ? |
. | 10.3.2004.16:14 | . |
Tomáš | 10.3.2004.16:14 | Nijak intenzivně, nejvíce UMĚLCE pak příležitostně další Parkett, Untitul ... |
Radikála | 10.3.2004.16:13 | 4)Prohlížíš si časopisy o současném umění ? 5)K participu 39 - proč ta kresba, je nutná ? Jak moc si vážíš vizuální vrstvy vizuálního umění ? |
Radikála | 10.3.2004.16:11 | Prohlížíš si časopisy o současném umění ? |
Tomáš | 10.3.2004.16:10 | a také pěkný zmatek ... |
Tomáš | 10.3.2004.16:09 | dobře |
r | 10.3.2004.16:09 | Už je to skoro hodina ! |
Tomáš | 10.3.2004.16:09 | Intimita je pro mě věc sebezáchovy vůči vlivům z vnějšku. Neumím dělat velký gesta, neumím se zabívat pořádně senzací. |
Radikála | 10.3.2004.16:08 | vrátíme se k nezodpovězeným otázkám ? |
. | 10.3.2004.16:07 | . |
. | 10.3.2004.16:07 | . |
Radikála | 10.3.2004.16:06 | To je plus zpovídané strany :) |
. | 10.3.2004.16:05 | . |
Tomáš | 10.3.2004.16:05 | Zapoměl jsem, že to bude někdo číst, myslel jsem jen na tebe, že mluvím s tebou. |
Radikála | 10.3.2004.16:04 | Ok, přestanu na chvilku mířit otázky jako míření-vymezení proti tomu, co považuji za kulhání v umění. Vždyť v podstatě se táži na to, jak moc může nesouviset privátní a pracovní sféra umělcova života ? A je intimita nesporně kvalitou ? Ty jsi pro mě příkladem intimního umělce. |
Radikála | 10.3.2004.16:01 | Je to zajímavý vzorec komunikace. :D |
Radikála | 10.3.2004.16:00 | Konec konců už naše slova v tomhle rozhovoru determinuje představa, že je bude někdo číst. Je dobré využívat svého práva být nesrozumitelný a tedy nebrat ohledy ? |
Tomáš | 10.3.2004.15:59 | Baví mě to jak jsme asynchronizovaní, jako by jsme dělali nějaké cvičení ve dvojici a snažili se napojit jeden na druhého.Předbíháme se a dobíháme se navzájem. |
. | 10.3.2004.15:57 | . |
Radikála | 10.3.2004.15:57 | Brát ohledy na okolí - aby rozuměli, to může být nepříjemnou bariérou a každý kdo dělal umění poznal myšlenku na budoucí reakci někoho, kdo uvidí výsledek, třeba klauzury a komisi. |
Radikála | 10.3.2004.15:54 | Asi tomu dobře nerozumím - umělec by měl být srozumitelný sám sobě ? |
. | 10.3.2004.15:53 | . |
Tomáš | 10.3.2004.15:53 | Protože nemají povinost být srozumitelní, právo je výsada. Jinak opakuji jsem si jist, že mají právo být nesrozumitelní vůči okolí, né být jen nesrozumitelní. Myslím především na zónu umění. |
Radikála | 10.3.2004.15:51 | Asi se bude hodit nějaké číslování - tedy otázka 3) Byl jsi na semináři taiči v Německu, jaký sis přivezl duchovní poznatek ? |
Radikála | 10.3.2004.15:50 | Tím příkladem (preparovanou abstrakcí) jsem myslel např. malíře, který má jasno a nezaznamenává žádný osobní posun během procesu tvorby. |
Tomáš | 10.3.2004.15:49 | -+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+- |
Radikála | 10.3.2004.15:48 | Proč mají lidé právo být okolí nesrozumitelní ? |
Tomáš | 10.3.2004.15:48 | Nevím jak odpovědět ... nedokáži si nic tak odpreparovaného představit, nevím ani jaké publikum si představit, Každý má své publikum to je jasné, ale co s těmi ostatními. I prorok má pouze jen svůj fanclub. |
. | 10.3.2004.15:46 | . |
Radikála | 10.3.2004.15:45 | Je to zvláštní. na cokoliv se zeptám a odešlu dostanu odpověď (aniž bys znal otázku a já Tvou odpověď), asi se přeladím na hlubší vlnu... |
Tomáš | 10.3.2004.15:44 | ... |
Radikála | 10.3.2004.15:43 | Je to tedy práce i pro Tebe samotného ? Myslíš, že existuje kvalitní umění, které není prací/přínosem pro autora, ale jen pro publikum ? |
Tomáš | 10.3.2004.15:42 | Lidi mají právo být nesrozumitelní vůči okolí, složitější je to vůči sobě samému. |
radikála | 10.3.2004.15:41 | Zodpovězeno, na 15:41 nereaguj. |
Radikála | 10.3.2004.15:41 | Promiň. Myslel jsem, co tím sleduješ. Název napoví. |
Tomáš | 10.3.2004.15:40 | Je to reakce na debatu o srozumitelnosti umění, kterou jsme vedli s Jesperem Alvaerem. Ne tak o tom jak se přiblížit masám, ale spíše jak zacházet s jakousi srozumitelností. Termín stále vymezuji. |
. | 10.3.2004.15:38 | . |
Tomáš | 10.3.2004.15:36 | Tento text rozdávám aby mi lidi zasílali své popisy. Jinak sedím a sepisuji, jednu větu za druhou ze své zkušenosti. Pak z toho dělám plakáty na A2. Dole popis nad tím jednoduchá kresba k textu. No a množím to na plánografii, světlotisku jako architektonické plány. O distribuci stále uvažuji. Zatím množím a množím |
. | 10.3.2004.15:35 | . |
. | 10.3.2004.15:34 | . |
R. | 10.3.2004.15:33 | Připomíná mi to Balounovy Rituály - sbírá webovou formou každodenní rituály. http://animal.ffa.vutbr.cz/vitb/ritualy/ Co tím sleduješ ? (budu trochu radikální) |
. | 10.3.2004.15:29 | . |
Tomáš | 10.3.2004.15:26 | trochu inzerce: Sbírám popisy v jedné větě, žitých situací o kterých by se dalo říci, že je zažíváme - známe téměř všichni. Pokaždé když používám lepící pásku, nemůžu nalézt naposledy ustřihnutý konec. Do dveří, které se otevírají tahem, často tlačím a naopak, kde se má tlačit tahám. Popisky prosím zasílejte ve formě sms na tel: 608213690 nebo na e-mail: tomas.vanek@cbox.cz Particip č. 39 |
R. | 10.3.2004.15:22 | Tohle se stane reloadem, já to potom dám do kupy a ve výsledku tam třeba tahle technická vůbec nebude. |
R. | 10.3.2004.15:21 | Když jsme spolu naposledy mluvili, zmiňoval ses o práci...je to ještě teď "aktuální projekt" ? Přibliž ! |
R. | 10.3.2004.15:20 | Když jsme spolu naposledy mluvili, zmiňoval ses o práci...je to ještě teď "aktuální projekt" ? Přibliž ! |
R. | 10.3.2004.15:18 | Ok. |
Tomáš | 10.3.2004.15:18 | jsem tu ! |
Radikála | 29.1.2004.21:53 | Ahoj Tomáši. Začněme tím, že trochu přiblížíš svůj aktuální projekt, co říkáš ? |