Roz.hovory R na Radikále

CZ/EN:   Guestbook     Forum     Manifests, reasons for art

CZ:   Home     Magazín     Galerie     Speciál

EN:   Home     Magazine     Gallery     Special    

NAVRCHOLU.cz

 
 
 

Jméno

Heslo 

R24.9.2006.15:33A najednou zase utekl rok..


R6.9.2005.13:46Po roce a půl se pokusíme navázat na rozhovor. Berme to jako zajímavý temporální pokus na téma "co zastarává", "co je i po roce a půl aktuální". Budeme pokračovat v rozhovoru.

Radikála11.3.2004.11:08Až se tu zas ukážeš Tomáši, tak tady je souhrn zatím nezodpovězených otázek. Myslím, že můžem být zatím spokojeni........................................ 3) Byl jsi na semináři taiči v Německu, jaký sis přivezl duchovní poznatek ? 5) Ale co bys řekl k té vizuální vrstvě. Jako sprejující konceptualista ? 9) Co myslíš, že je tenhle svět vůbec za místo ? 10) Žiješ a tvoříš v Č.B. ? Co by se mělo na jihu změnit, aby došlo k oživení výtvarného života ? 11) Viděl jsi v televizi Vladimíra Franze na předávání českých filmových lvů ? Co si myslíš o jeho obrazech ?

.10.3.2004.17:06.

Tomáš10.3.2004.17:04díky za společnost a měj se

Tomáš10.3.2004.17:03prozvoň mě ať si můžu uložit tvé číslo.

Radikála10.3.2004.17:01Ok. Až budeš mít čas, zodpověz nezodpovězené a já zatím vymyslím jak se sladit. Zatím díky moc.

Tomáš10.3.2004.17:00+++

.10.3.2004.17:00.

Tomáš10.3.2004.16:58..

Tomáš10.3.2004.16:56???

Tomáš10.3.2004.16:55...

Tomáš10.3.2004.16:53...

Tomáš10.3.2004.16:52začíná se nám to větvit, současně jedem několik linií a taky budu muset někam odejít. Navrhuji pokračovat tak, že já odpovím ne nezodpovězené v nejbližší budoucnosti a pak můžeme dál pokračovat v tom jak si být srozumitelní.

.10.3.2004.16:51.

Tomáš10.3.2004.16:488)z nového umělce mám trochu zmatek, jakoby to outsiderský téma už v předchozích číslech bylo nějak rozebráno, dále mě tam vyrušilo sousedství V. Stratila s Hískem čistě formálně, Michal Vavrečka spadnul svojí lebkou ještě do sekce reklam z předchozích stránek, jinak ty lakovaný obrazy bych rád viděl na vlastní oči jsem trochu v rozpacích jak Jirka Ptáček napsal článek o naší výstavě Things you don´t know v Berlíně. Speciálně výraz o českém zraku v souvislosti s tím jak jsem zopakoval sprejovanou elektroinstalaci v galerii KundS

.10.3.2004.16:45.

Radikála10.3.2004.16:42ad7) Ty jo ! Silný nápad. >> Zážitek při vnímání umění, léta skloňovaná kategorie. 3) Byl jsi na semináři taiči v Německu, jaký sis přivezl duchovní poznatek ?

Radikála10.3.2004.16:3911) Viděl jsi v televizi Vladimíra Franze na předávání českých filmových lvů ? Co si myslíš o jeho obrazech ?

Radikála10.3.2004.16:3710) Žiješ a tvoříš v Č.B. ? Co by se mělo na jihu změnit, aby došlo k oživení výtvarného života ?

Tomáš10.3.2004.16:377)dostala mě výstava Fiony Tan, kterou jsem viděl před měsícem v Berlíně. Videa instalovaný, promítaný střídmě v menších formátech na stěny, promítačky, sesbírané filmové svitky do jakýchsi dokumentů ale co mě dostalo bylo video kde byl záběr na protější barák, kde ve vrchním patře žena myje okno. Teprve po přečtení popisky jsem uviděl, že ta žena píše harem na sklo nějakou zprávu a ještě několik takových divně jemných věcí jsem tam zažil.

radikála10.3.2004.16:349) Co myslíš, že je tenhle svět vůbec za místo ?

Radikála10.3.2004.16:32adad5) Přirozeně by se to nabízelo. Ostatně je ode mě pitomost dneska něco dělit, ale asi málokdy se člověk naučí víc než rozborem (vlastních) pitomostí. Kniha jako nevýtvarné médium. :) Ale co bys řekl k té vizuální vrstvě. Jako sprejující konceptualista ?

Tomáš10.3.2004.16:29...

Radikála10.3.2004.16:29:) Inspiruješ se jistě převážně svým soukromým/vnitřním životem. Časopis jako zhuštěná (výtvarná) realita ? 7) co jsi třeba našel v poslední době - co Tě zaujalo natolik, že sis řekl, že bys to použil ve vlastním umění ? 8) Co říkáš na nového Umělce ?

Tomáš10.3.2004.16:29...

Tomáš10.3.2004.16:26ad5)není to tak, i když nepíši román, ale jak víš že uvažuji i knize ?

.10.3.2004.16:25.

Tomáš10.3.2004.16:246) šmíráctví podle toho jestli tam něco hledám a nevím co

.10.3.2004.16:24.

Radikála10.3.2004.16:22ad5) - souvisí s první otázkou /co tím sleduješ ?/ Kdyby konečným záměrem p.č.39 bylo dejme tomu ukázat nevizuální problém, nenní to tak, že nenapíšeš knihu jen proto, že nejsi spisovatel ?

.10.3.2004.16:20.

.10.3.2004.16:17.

Radikála10.3.2004.16:166)Jak bys nazval to, co děláš, když si prohlížíš tyhle časopisy ?

.10.3.2004.16:14.

Tomáš10.3.2004.16:14Nijak intenzivně, nejvíce UMĚLCE pak příležitostně další Parkett, Untitul ...

Radikála10.3.2004.16:134)Prohlížíš si časopisy o současném umění ? 5)K participu 39 - proč ta kresba, je nutná ? Jak moc si vážíš vizuální vrstvy vizuálního umění ?

Radikála10.3.2004.16:11Prohlížíš si časopisy o současném umění ?

Tomáš10.3.2004.16:10a také pěkný zmatek ...

Tomáš10.3.2004.16:09dobře

r10.3.2004.16:09Už je to skoro hodina !

Tomáš10.3.2004.16:09Intimita je pro mě věc sebezáchovy vůči vlivům z vnějšku. Neumím dělat velký gesta, neumím se zabívat pořádně senzací.

Radikála10.3.2004.16:08vrátíme se k nezodpovězeným otázkám ?

.10.3.2004.16:07.

.10.3.2004.16:07.

Radikála10.3.2004.16:06To je plus zpovídané strany :)

.10.3.2004.16:05.

Tomáš10.3.2004.16:05Zapoměl jsem, že to bude někdo číst, myslel jsem jen na tebe, že mluvím s tebou.

Radikála10.3.2004.16:04Ok, přestanu na chvilku mířit otázky jako míření-vymezení proti tomu, co považuji za kulhání v umění. Vždyť v podstatě se táži na to, jak moc může nesouviset privátní a pracovní sféra umělcova života ? A je intimita nesporně kvalitou ? Ty jsi pro mě příkladem intimního umělce.

Radikála10.3.2004.16:01Je to zajímavý vzorec komunikace. :D

Radikála10.3.2004.16:00Konec konců už naše slova v tomhle rozhovoru determinuje představa, že je bude někdo číst. Je dobré využívat svého práva být nesrozumitelný a tedy nebrat ohledy ?

Tomáš10.3.2004.15:59 Baví mě to jak jsme asynchronizovaní, jako by jsme dělali nějaké cvičení ve dvojici a snažili se napojit jeden na druhého.Předbíháme se a dobíháme se navzájem.

.10.3.2004.15:57.

Radikála10.3.2004.15:57Brát ohledy na okolí - aby rozuměli, to může být nepříjemnou bariérou a každý kdo dělal umění poznal myšlenku na budoucí reakci někoho, kdo uvidí výsledek, třeba klauzury a komisi.

Radikála10.3.2004.15:54Asi tomu dobře nerozumím - umělec by měl být srozumitelný sám sobě ?

.10.3.2004.15:53.

Tomáš10.3.2004.15:53Protože nemají povinost být srozumitelní, právo je výsada. Jinak opakuji jsem si jist, že mají právo být nesrozumitelní vůči okolí, né být jen nesrozumitelní. Myslím především na zónu umění.

Radikála10.3.2004.15:51Asi se bude hodit nějaké číslování - tedy otázka 3) Byl jsi na semináři taiči v Německu, jaký sis přivezl duchovní poznatek ?

Radikála10.3.2004.15:50Tím příkladem (preparovanou abstrakcí) jsem myslel např. malíře, který má jasno a nezaznamenává žádný osobní posun během procesu tvorby.

Tomáš10.3.2004.15:49-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

Radikála10.3.2004.15:48Proč mají lidé právo být okolí nesrozumitelní ?

Tomáš10.3.2004.15:48Nevím jak odpovědět ... nedokáži si nic tak odpreparovaného představit, nevím ani jaké publikum si představit, Každý má své publikum to je jasné, ale co s těmi ostatními. I prorok má pouze jen svůj fanclub.

.10.3.2004.15:46.

Radikála10.3.2004.15:45Je to zvláštní. na cokoliv se zeptám a odešlu dostanu odpověď (aniž bys znal otázku a já Tvou odpověď), asi se přeladím na hlubší vlnu...

Tomáš10.3.2004.15:44...

Radikála10.3.2004.15:43Je to tedy práce i pro Tebe samotného ? Myslíš, že existuje kvalitní umění, které není prací/přínosem pro autora, ale jen pro publikum ?

Tomáš10.3.2004.15:42Lidi mají právo být nesrozumitelní vůči okolí, složitější je to vůči sobě samému.

radikála10.3.2004.15:41Zodpovězeno, na 15:41 nereaguj.

Radikála10.3.2004.15:41Promiň. Myslel jsem, co tím sleduješ. Název napoví.

Tomáš10.3.2004.15:40Je to reakce na debatu o srozumitelnosti umění, kterou jsme vedli s Jesperem Alvaerem. Ne tak o tom jak se přiblížit masám, ale spíše jak zacházet s jakousi srozumitelností. Termín stále vymezuji.

.10.3.2004.15:38.

Tomáš10.3.2004.15:36Tento text rozdávám aby mi lidi zasílali své popisy. Jinak sedím a sepisuji, jednu větu za druhou ze své zkušenosti. Pak z toho dělám plakáty na A2. Dole popis nad tím jednoduchá kresba k textu. No a množím to na plánografii, světlotisku jako architektonické plány. O distribuci stále uvažuji. Zatím množím a množím

.10.3.2004.15:35.

.10.3.2004.15:34.

R.10.3.2004.15:33Připomíná mi to Balounovy Rituály - sbírá webovou formou každodenní rituály. http://animal.ffa.vutbr.cz/vitb/ritualy/ Co tím sleduješ ? (budu trochu radikální)

.10.3.2004.15:29.

Tomáš10.3.2004.15:26trochu inzerce: Sbírám popisy v jedné větě, žitých situací o kterých by se dalo říci, že je zažíváme - známe téměř všichni. Pokaždé když používám lepící pásku, nemůžu nalézt naposledy ustřihnutý konec. Do dveří, které se otevírají tahem, často tlačím a naopak, kde se má tlačit tahám. Popisky prosím zasílejte ve formě sms na tel: 608213690 nebo na e-mail: tomas.vanek@cbox.cz Particip č. 39

R.10.3.2004.15:22Tohle se stane reloadem, já to potom dám do kupy a ve výsledku tam třeba tahle technická vůbec nebude.

R.10.3.2004.15:21Když jsme spolu naposledy mluvili, zmiňoval ses o práci...je to ještě teď "aktuální projekt" ? Přibliž !

R.10.3.2004.15:20Když jsme spolu naposledy mluvili, zmiňoval ses o práci...je to ještě teď "aktuální projekt" ? Přibliž !

R.10.3.2004.15:18Ok.

Tomáš10.3.2004.15:18jsem tu !

Radikála29.1.2004.21:53Ahoj Tomáši. Začněme tím, že trochu přiblížíš svůj aktuální projekt, co říkáš ?